Oto dziesięć najszybszych samochodów na świecie:
Wcześniej za najszybszy samochód uważany był Hennessey Venom GT. Osiągnął prędkość 435 km/h, jednak wynik nie został uwzględniony w Księdze Rekordów Guinnessa i tym samym nie jest oficjalny. Zasady księgi wymagają, aby samochód powstał w przynajmniej 30 egzemplarzach, a Venom GT zaplanowany jest na 29 sztuk (z czego sprzedano 11). Poza tym pas lotniska udostępniony był jedynie na czas pozwalający na jedną próbę, a rekordowy wynik uznawany jest na podstawie średniej z dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach.
Silnik: V8, 7,0 l, 1244 KM
V-max: 435 km/h
Kolejny Hennessey wśród najszybszych samochodów na świecie: Venom GT Spyder uzyskał maksymalną prędkość 427 km/h. To wersja z otwartym nadwoziem, która technicznie nie różni się od modelu coupe.
Silnik: V8, 7,0 l, 1217 KM
V-max: 427 km/h
Samochód został nazwany na cześć Louisa Chiron – jednego z kierowców Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Chociaż firma podaje prędkość maksymalną Chirona 463 km/h, to oficjalnie osiąga on 420 km/h. Jego V-max póki co nie został potwierdzony przez niezależne źródła. Nowy model Bugatti był najszybszy w dyscyplinie 0-400-0 z uzyskanym czasem 42 sekund. Jednak tutaj również został pobity przez Agerę RS z czasem 36,44 sekundy. Model zaprezentowany został na salonie w Genewie w 2016 roku.
Silnik: W 16, 8,0 l, 1500 KM
V-max: 420 km/h
Amerykańska firma SSC od jakiegoś czasu bierze udział w konkursie na najszybszy samochód na świecie. Model Ultimate Aero osiąga prędkość 412 km/h. Prędkość została zmierzona 13 września 2007 w West Richland (stan Waszyngton, USA).
Silnik: V8, 6,3 l, 1199 KM
V-max: 412 km/h
Trzeci model Bugatti w tym rankingu to Veyron EB 16.4 z prędkością 408 km/h. Nazwany tak został na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który ścigając Bugatti Type 57C Tank wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939 roku. Podstawowa wersja Veyrona produkowana była w latach 2005 - 2011.
Silnik: W16, 8,0 l, 1001 KM
V-max: 408 km/h
Pochodzący z Kalifornii Saleen S7 Twin Turbo osiąga 399 km/h. Samochód był pierwszą oryginalną konstrukcją tej marki. Do tej pory firma zajmowała się głównie tuningiem Fordów Mustangów. Auto powstało w 2000 roku i było produkowane przez osiem lat.
Silnik: V8, 7,0 l, 750 KM
V-max: 399 km/h
Kolejny Koenigsegg. Tym razem model CCR, który osiąga 389 km/h. Samochód został zaprojektowany i wyprodukowany w Ängelholm w Szwecji. Powstawał w latach 2004 - 2006.
Silnik: V8, 4,7 l, 816 KM
V-max: 389 km/h
McLaren F1 słusznie nosi status legendy. Skonstruowany w 1991 roku osiąga prędkość maksymalną 388 km/h. Do jego napędu użyto silnika V12 BMW o pojemności 6,1 litra.Samochód produkowano w latach 1994-1998, spośród 100 powstałych egzemplarzy 64 były w wersji drogowej. Jego rekord prędkości został pobity przez Koenigsegga CCR.
Silnik: V12, 6,1 l, 636 KM
V-max: 388 km/h